Vimla mobilabonnemang

  • Plats 2 av 12 i vår ranking.
  • Telenors mobilnät, se täckningskarta.
  • 3-100 GB surf inkl. fria samtal/sms.

Erbjudande just nu

Byt till Vimla och betala från 28 kr/månad.

Visa alla erbjudanden

Varför ska man byta till Vimla?

Vimla har som mobiloperatör blivit ett av Sveriges mest omtalade varumärken. Vimla startade sin verksamhet 2014 och har sedan dess blivit en operatör att räkna med. Fokus har alltid varit innovation och grymma abonnemang till ett väldigt bra pris. Vimla grundades av mobiljätten Telenor där tanken var att Vimla skulle satsa mer på det personliga och utan en massa krångligheter.

Vimla har sedan starten redan hunnit bli en favorit bland många användare i Sverige och 2017, 2018, 2019, 2020 och 2021 vann man också den prestigefyllda utmärkelsen som årets operatör.

Vimla tror på det enkla och därför har man skalat ner allt onödigt som fysiska butiker och annat men där man istället erbjuder sina kunder bra abonnemang till riktigt låga priser. Det är innovation om något.

Alltid hos Vimla

Nedan kommer några av dem fördelar med Vimla som allting ingår i alla mobilabonnemang som bland annat:

  • Fria samtal
  • Fria SMS/MMS
  • Ingen bindningstid
  • Smidigt och enkelt sätt att nå kundtjänst
  • Spar oanvänd surf, hur mycket du vill och hur länge du vill

Vilka mobilabonnemang har Vimla?

Här går vi igenom de olika mobilabonnemangen i juni 2023, för att läsa mer om ett abonnemang tryck på det.

Det enda du egentligen behöver göra är att välja mängden surf och sedan ingår allting övrigt.Vimla vänder sig till dig som privatkund och även dig som student eller dig som är 55 år och äldre. Nedan kommer en liten guide på hur mycket surfen räcker till.

Vimla Standard

  • 3 GB (28 kr/mån i 3 mån, därefter 110 kr/mån)

    Du som kanske använder mest telefonen till att ringa och sms:a men som ibland tittar till mailen och läser nyheterna kommer uppskatta detta alternativ. För dig som håller dig kort helt enkelt.

  • 6 GB (38 kr/mån i 3 mån, därefter 150 kr/mån)

    Detta är ett bra val för dig som spenderar någon timme om dagen på nätet. Du kanske shoppar via någon app eller lyssnar en del på musik? Detta alternativ är lagom för dig som surfar rätt genomsnittligt.

  • 10 GB (48 kr/mån i 3 mån, därefter 190 kr/mån)

    Detta är ett bra val för dig som spenderar några timmar om dagen på nätet. Du kanske lyssnar en del på musik och streamar några klipp? Detta alternativ är rätt lagom för dig som surfar rätt genomsnittligt.

  • 20 GB (65 kr/mån i 3 mån, därefter 260 kr/mån)

    Detta val är för dig som dagligen är inne och surfar mer än lagom. Du kanske ser på nyheterna via SVT Play eller lägger upp en del bilder och klipp på Instagram? Detta är då alternativet för dig som gillar lagom och kanske lite till.

  • 50 GB (83 kr/mån i 3 mån, därefter 330 kr/mån)

    För dig som surfar rätt frekvent och tittar dagligen på avsnitt av favoritserien eller strömmar mycket musik och kräver andra krävande appar så är detta alternativet för dig.

  • 100 GB (98 kr/mån i 3 mån, därefter 390 kr/mån)

    Du som anser att surf är en del av livet har hittat rätt. Med 100 GB kan du titta på många timmars streamande av film, serier, musik och mycket annat. Passar även dig som spelar krävande spel och med 100 GB behöver du knappast vara orolig över att surfen ska ta slut.

Student

Barn & ungdom

Senior & Pensionär (över 55 år)

Bra att veta om Vimla

Sådant vi tycker är bra att veta innan man byter till Vimla.

Vilken täckning har Vimla?

Vimla är en del av Telenor och använder då Telenors nät som når hela 99,9% av Sveriges befolkning och täckning är väldigt god över hela landet. Telenors när har stöd för 3G, 4G men också 5G-nät (Vimla har dock inte tillgång till 5G-nätet i skrivande stund). Bor du i en större ort har du säkerligen riktigt god täckning men ifall du råkar bo på en mer glesbefolkad ort så kan du se täckningen på denna länk: Vimlas täckningskarta.

Vilken kundservice & support har Vimla?

På Vimla gör man det enkelt för sina kunder om man är i behov av support. Istället för att sitta i flera timmars långa telefonköer så erbjuder Vimla sin kunder riktigt bra kundsupport.Man kan nå Vimla genom olika alternativ som:

  • Mail - Man kan alltid maila sina frågor och man får svar inom max 5 arbetsdagar.
  • Forum - På Vimlas hemsida hittar man ett forum där man kan ställa frågor men även hitta guider om det mesta och även få hjälp av andra kunder.
  • Facebook - Genom Facebook Messenger får man hjälp direkt.
  • Chatt/Mitt Vimla - Har du brådskande frågor eller funderingar så kan man alltid chatta med Vimla via Mitt Vimla. Mitt Vimla är ditt eget konto och du kan även ladda ner appen till din telefon där du kan hantera ditt konto, se fakturor och mycket mer.

Det var det viktigaste om Vimla...

Vad vill du läsa om nu?

En annan operatör Läs mer om Vimla